Kamis, 26 Januari 2012

Ya Alloh ... Segalanya atas kuasa-MU.

Ya Alloh ... Segalanya atas kuasa-MU.
Created by : Thipluks Adinegoro

Ya Alloh

Sekiranya pasanganku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan,

Karunia-ilah aku dengan kekuatanMU untuk memperbaiki keadaanya.

Ya Alloh

Sekiranya pasanganku mencintai kesesatan jalan yang tidak Engkau inginkan

Pandulah aku untuk menarik dirinya dari keterlenaan kelam yang ia tekuni

Ya Alloh

Engkau yang maha mengetahui apayang terbaik untukku

Engkau juga yang maha mengampuni segala kekhilafanku,

Maka sekiranya aku yang salah memutuskan sesuatu perkara, bimbinglah aku ke jalan yang Engkau kehendaki

Ya Alloh

Sekiranya aku/kami lalai dalam tanggungjawab pada pasangan kami, hukumlah sesegera mungkin di dunia ini, jangan tunda di akhiratMU.

Ya Alloh

Sesungguhnya aku adalah lemah tanpa petunjukMU,

Sesungguhnya aku buta, tanpa bimbinganMU

Sesungguhnya aku cacat tanpa hidayahMU.

Sesungguhnya aku hina, tanpa rahmatmu

Ya Alloh

Tabahkanlah kami dalam menghadapi segala cobaanMU

Jadikanlah kami pasangan yang

Saling menyayangi

Saling mengasihi

Saling memaafkan

Dan segala kebaikan yang Engkau inginkan

Ya Alloh

Bukalah hati kami untuk semakin memahami dan menghayati apa yang Engkau ajarkan

Bimbinglah kami menjadi yang terindah sesuai petunjukMU

Selamatkan hidup kami di dunia dan akhirat serta hindarkan kami dari siksa Janah

Ya Alloh

Kesunyian kembali terjadi “seperti detik berhenti begitu lamanya”

“Tangispun terburai, tak sepadan dengan harapan yang kami inginkan”

Ya Alloh

Segalanya atas kuasaMU.

Amin ya robbal al amin.

Bandung, Jazzy"nangor"

Setunggal Januari, Kalih Ewu Kalih Welas (1 Januari 2012)

Create by : Thipluks Adinegoro


Tidak ada komentar:

lips

lips
lips

Foto-foto

Foto-foto
Klik

Me & Friends (Asongan on Ground Twin Tower)

Me & Friends (Asongan on Ground Twin Tower)
Sherif El Sharaf, Azhari, Mama Dominggo, THorene, IKhzam. Thipluks.

Noong Pelatihan

Noong Pelatihan
Kalau lagi pelatihan serius Dong.

Cerita Ringan